Пламен Грозданов пред Bulgaria on Air: Българските стоки трябва да се популяризират повече

10.12.2013

Производители от различни сектори имат желание за коопериране с доставчици и търговци, коментира изпълнителният директор на Съюз "Произведено в България".

Необходима е по-активна кампания за популяризиране на българските стоки, коментира в ефира на Bulgaria On Air изпълнителният директор на Съюз "Произведено в България" Пламен Грозданов.

„В много страни пропагандирането на родното производство е кауза. Така трябва да стане и тук“, подчерта Грозданов. В тази връзка през следващата година предстои да бъде реализирана кампания „Избери българското“.

В същото време предпочитанията на българите, особено когато става въпрос за хранителни продукти, са силно концентрирани върху родните стоки.

Проучване на “Галъп Интернешънъл“ сочи, че над 90% от българите предпочитат стоки местно производство, особено когато става въпрос за хляб и млечни продукти. При месните продукти и колбасите този процент е около 80%, коментира още Грозданов.

Той посочи, че българките стоки са значително по-неравнопоставени в сравнение с чуждестранните такива при разпространението им в големите търговски вериги. Причините за това са много, като една от водещите са по-малките отстъпки, които се дават на родните производители.

Грозданов подчерта, че исканията на представлявания от него Съюз „Произведено в България“ са насочени към създаване на по-добра бизнес среда.

По думите му това може да стане като на чисто пазарен принцип се кооперират производители на бързообортни стоки, доставчици и търговци. Грозданов подчерта, че представители от различни сектори вече са заявили желание за включване в подобно обединение. Той посочи и че преди около седмица е подписано споразумение с Икономическото министерство, чрез което се очаква да бъдат направени стъпки в посока на подобряване на бизнес средата.

Засилването на граничния контрол по отношение на вноса на стоки от трети страни и подобряването на контрола при вътрешнообщностните доставки и плащането на ДДС, също биха намалили неравнопоставеността при между родните и останалите производители и разпространители.

Още четете тук.

« назад

ВРЪЗКИ
ПИШЕТЕ НИ