Президентът: Наградите „Златна мартеница” вдъхват самочувствие на българските производители

06.03.2017

Повече от 20 г. наградите „Златна мартеница” , инициатива на Съюз „Произведено в България”, вдъхват надежда, кураж и самочувствие на българските производители, на тези, които осигуряват препитание и бъдеще за страната. Това посочи тази вечер в приветствието си на церемонията за връчването на годишните награди „Златната мартеница” на Съюз „Произведено в България” президентът Румен Радев, предаде репортер на БГНЕС. В събитието гости и участници бяха двама министри от служебния кабинет - на икономиката Теодор Седларски и на земеделието проф. Христо Бозуков, лидерът на БСП Корнелия Нинова, бивши депутати, бившият вицепрезидент и зам.-председател на БСК Маргарита Попова, главният изпълнителен директор на Първа инвестиционна банка Васил Христов,тъй като банката традиционно подпомага българските производители, много представители на родния бизнес и др. През годините са номинирани водещите български компании във всички сфери на стопанския живот - производство, търговия, услуги, финансови институции и медии, всички, които работят за утвърждаване на марката „Произведено в България”, подчерта държавният глава. И продължи: убеден съм, че всички ние вярваме, че от това какво, колко и с какво качество се произвежда у нас зависи просперитета на страната ни. Наистина да правиш бизнес в България иска много качества, иска упоритост, всеотдайност, любов към това, което правиш. Иска и патриотизъм да налагаш българската марка, качество и стандарт в един свят с все повече противоречия, с огромни трудности на международните пазари, с предизвикателства вътре в страната. Затова нашата работа като държавници тук е по всякакъв начин да подпомагаме вас, хората приели риска и предизвикателството да правят бизнес в родината, заяви Радев. Наистина ще помагаме за свалянето на тежестта от вашите плещи, за ограничаване на бюрократичните и административните тежести, за отваряне на пазари в глобалния свят. И нека обединим усилията си всички - и като общество, за да работим за българското, това да стане наша национална цел. Цивилизоваността и напредъкът на едно общество се измерват с отношението към малкия човек, към малкия бизнес, към малката фирма и ферма, подчерта президентът. Едно общество е богато и цивилизовано, когато подкрепя малките, защото в България микро, малкият и средният бизнес са гръбнакът на нашата икономика, които осигуряват болшинството работни места, каза той. Тук наистина гарантирам, че като държавно ръководство ще полагаме максимум усилия за развитието на този бизнес. Нашето качество не отстъпва, заключи убедено президентът Радев. Наградата „Златна мартеница”, струва ми се, се превърна в институция на надпартийността в България, заяви в словото си преди връчването на наградите Кънчо Стойчев, председател на УС на Съюза „Произведено в България”. На нашите мероприятия и събирания няма политически спорове, всички партии вече подкрепят, или поне на думи го казват, българското производство, продължи той. Имахме успешни първи стъпки в извоюване на равноправие за българския бизнес и за българското производство. Това е най-големият ни проблем - не искаме привилегии или бонуси,или някаква игра, която не е по правилата и не е честна. Нашият проблем е, че ние сме със завързан един крак и тичаме по писта, на която всички тичат с два крака, изрази се образно Стойчев. Със завързан крак сме, защото такива са условията за бизнеса в страната, такова е отношението към българското производство, аргументира се той. И даде пример как на нашия пазар и на пазарите в Източна Европа западни големи компании продават продукти с една и съща марка като при тях, но в по-ниско качество, т.е. ние сме едва ли не второ качество, за да ги консумираме. И напомни за битката с монопола на чуждите търговски вериги, който убива българското производство. Необходима ни е силна държава, за да можем да имаме производство, защото без него няма да има българска държава, подчерта Кънчо Стойчев. Тазгодишните награди „Златна мартеница" са в 6 категории: за компания, наложила на пазара продукти под собствена търговска марка и завоювала доверието на българските потребители; за сериозни успехи при налагане на български продукти на вътрешния и международни пазари; за иновативно, високотехнологично малко и средно предприятие; за микро, малко и средно предприятие, създало затворен цикъл на производство на традиционни български продукти; за активна журналистическа позиция в защита на родното производство и за успешен стартъп. За иновативно , високотехнологично производство първата „Златна мартеница” отиде при компанията КАМАКС ООД, следващата - за налагане на пазара на продукти със собствена марка- при Балдаран- Спринг АД, друга - за сериозни успехи при налагане на български продукти на вътрешния и международни пазари при Клас Олио АД, следващата - за за микро, малко и средно предприятие, създало затворен цикъл на производство на традиционни български продукти- при Матанд ЕООД, за отличила се медия в отразяване на успехите на българските производители- при БНТ 2, а голямата награда „Златна мартеница” за успешен стартъп - при BIO G, които произвеждат бебешка козметика. След като главният изпълнителен директор на Първа инвестиционна банка Васил Христов връчи голямата награда, той се обърна към представителите на бизнеса с думите: всички българи, които искат да произвеждат нещо, могат да се обърнат към банката, което прозвуча повече от окуражително./БГНЕС

https://youtu.be/nHDUn47LXNU

Прочети още на: http://www.bgnes.com/bylgariia/obshchestvo/4492826/

« назад

ВРЪЗКИ
ПИШЕТЕ НИ
нов код       Въведете кода