Съюз “Произведено в България” връчи за 29-та поредна година наградите “Златна мартеница” за принос към бизнеса у нас

02.03.2023

Съюз “Произведено в България” връчи за 29-та поредна година наградите “Златна мартеница”  за принос към бизнеса у насСъюз “Произведено в България” връчи за 29-та поредна година наградите “Златна мартеница”  за принос към бизнеса у насСъюз “Произведено в България” връчи за 29-та поредна година наградите “Златна мартеница”  за принос към бизнеса у нас
Съюз “Произведено в България” връчи за 29-та поредна година наградите “Златна мартеница”  за принос към бизнеса у насСъюз “Произведено в България” връчи за 29-та поредна година наградите “Златна мартеница”  за принос към бизнеса у нас

За 29-ти пореден път сдружението „Произведено в България – съюз на малкия и среден бизнес” връчи годишните награди “Златна мартеница” на 1 март 2023 г. Победителите бяха обявени на церемония в галерията „Виваком Арт Хол“ в присъствието на Президента на Република България Румен Радев, министри от Служебния кабинет и представители на родния политически и бизнес елит.

            Наградата “Златна мартеница” е учредена от Съюз “Произведено в България”, за да подпомогне съживяването на българските производства и услуги, и повишаването на тяхната конкурентоспособност у нас и на международния пазар. Ежегодният приз е вдъхновен от уникалния български обичай „Закичване с мартеница“ като пожелание за благополучие и здраве. 

Тазгодишните награди се връчиха в 4 категории: за компания със сериозни успехи на родния пазар, завоювала доверието на българските потребители; за успешно наложила се на пазара търговска марка; за разработка и налагане на пазара на оргинален, натурален български продукт и за успешно женско предприемачество.

            Със “Златна мартеница” за компания със сериозни успехи на родния пазар, завоювала доверието на българските потребители  бе наградена „Лакрима Млечна индустрия ЕООД.

Създадена през 1959 г. Лакрима е водеща компания с голям опит в производството на млечни продукти в България, от които висококачествено традиционно българско бяло саламурено сирене, кашкавал и много други продукти. Лакрима е един от най-старите производители на млечни продукти с дългогодишен опит в България. Те се гордеят с това, че използват само най-висококачествените, пресни и естествени съставки, които преработвят чрез  най-модерно производствено съоръжение. Днес компанията им наброява над 100 служителя и преработва 45 000 л. мляко на ден за производството на своите продукти. Чрез сляпо тестване от края на 2022 г. на 60 фирми, сиренето на Лакрима е изследвано и резултатите потвърждават, че те са на трета позиция измежду шестте топ компании в България, чиито показатели са оптимални за качество, соленост и водно съдържание на продуктите им.

            Втората “Златна мартеница” тази година отиде при „Европа ООД“ за български производител, с постигнати успехи на вътрешния пазар и успешно наложила се на пазара търговска марка.

Компанията „Европа“ ООД създава и регистрира собствена марка със запазено име FLAIR през 2006 г. Нейн учредител и собственик е Алдин Кременов. С много труд и целеустременост през 2010 г. открива първия си магазин в гр.Хасково, където разполага със собствена база, разположена върху 2500 кв.м. разгърната площ. Фирмата има собствен дизайнерски, маркетинг и производствен отдел, както и вътрешен отдел за контрол на качеството. Днес, 17 години по-късно, разполага с широка търговска мрежа на територията на цялата страна, състояща се от 57 магазини, като 19 от тях са собствени и 38 франчайз. Осигурили са над 500 работни места, обхващайки целия процес по доставка, производство, контрол, разпространение и търговия в цялата страна. Марката има традиции в производството на екипи за професионални спортисти като националния ни отбор по борба, ММА бойци от ранга на Благой Георгиев и Стоян Копривленски, националният ни отбор по биатлон и други. Освен облекло за професионални спортисти, фирмата успешно си партнира с множество малки и големи клубове в различни спортни направления като художествена гимнастика, футбол, баскетбол, хандбал, бадминтон и т.н. През 2018 г.получават приз за Най-добър спортен бранд на годината. Екипът им вярва, че животът е движение! Днес, FLAIR е гаранция за висококачествени и модерни мъжки, дамски и детски спортни облекла.

 

Със “Златна мартеница” за успешна  разработка и налагане на пазара на оргинален, натурален български продукт беше отличена компанията „Видас Къмпани ООД.

„Видас Къмпани“ ООД е компания, основател и създател на първите в света наистина здравословни напитки.  През 2019г Светла и Ангел Лесови основават семейната фирма VIDAS Company – българска start-up компания, която по иновативен начин създава полезни, безалкохолни напитки с български лековити билки и плодове. ВИДАС идва от старо-латински и означава „жив - пълен с живот“, но случайно или не, това са инициалите на 5 членното им семейство – Вивиана, Йоан, Дамян, Ангел и Светла.Компанията стартира през 2019 г. като семейно начинание с една основна цел - създаване на чисти и автентични напитки, базирани на български билки и съставки, които не съдържат изкуствени оцветители, овкусители, бяла захар и консерванти. Те създават технология, чрез която успяват да запазят всички полезни за здравето свойства на съставките, което е и причината заслужено да получат Innovation Award, ставайки и финалисти в престижния конкурс на Европейската Банка за Възстановяване и Развитие в тяхната Star Venture програма. Така те се нареждат сред най-иновативните компании в сектора в Европа.

Вкусовите комбинации също са уникални за пазара: нар с черен кимион; листа от смокиня; бял бъз с лимон; праскова с жълт кантарион и мурсалски чай с лимон. През 2022 г. създават и здравословната алтернатива на енергийните напитки VIDAS BOOST, заедно с техен антидот - първата релаксираща напитка VIDAS ZEN.

 

Със “Златна мартеница” за успешно женско предприемачество бе удостоена и г-жа Димитринка Стояновасобственик и управител на компанията Ди Бери Груп ЕООД.

Като земеделски производител от 2003 г. г-жа Димитринка Стоянова отглежда ягодоплодни култури – полско производство.

            Първоначално със съпруга й са  започнали  с 3, 4 хектара ягоди и малини. През годините достигнали до 96 хектара ягоди, малини, къпини и боровинки.

            Поради промените в климатичните условия и липсата на работна ръка започват да намаляват площите на открито.

            Така се родила идеята им за оранжерийно производство и за създаването на „ДИ БЕРИ ГРУП“ ЕООД. 

            През 2019 г. с подкрепата на Първа инвестиционна банка АД закупуват 60 дка. стоманено-стъклени орънжерии, а през 2022 г. още 10 дка., в които отглеждат на хидропоника ягоди, малини и къпини и реализират продукцията си успешно в търговските вериги в страната. Фирмата е сертифицирана по два международни стандартa - Global G.A.P. и GRASP, с което гарантира високото качество на своята продукция.


 Документ

« назад

ВРЪЗКИ
ПИШЕТЕ НИ